יום שלישי, 30 באפריל 2013

גבינת איכרים בייתית


אין כמו גבינה ביתית אם הולכים על בטוח. המתכון המעולה הזה לגבינת איכרים מאוד פשוט ואם פועלים לפיו מסיימים את ההכנה בפחות מ20 דקות, חוסכים לא מעט שקלים ונהנים מגבינה אמיתית ומיוחדת. מי שלא אוהב ללכלך כלים ישמח לדעת שבסוף יש לשטוף רק 3 כלים ולזרוק לכביסה בד סינון אחד. כולם מתלכלכים במי חלב, כך שלנקות אחר כך זה בדיוק 2 דקות!

אז מה צריך?

4 ליטר חלב
חצי כוס חומץ
כפית מלח וחצי

תבלינים מהגינה למי שאוהב גבינה מתובלת
טימין, שומית, ריחן, עירית וכו


מה עושים?

בסיר גדול (ממולץ סיר כרמי) מחממים את החלב על אש בינונית 5 דקות ואז מעבירים לנמוכה. מכבים את הלהבה 2 דקות לפני שהחלב רותח. אם יש מדחום אז לסגור את האש כשהמדחום מראה טמפ' של 90 מעלות. ממולץ לערבב פעם בדקה. השלב הזה דורש בדרך כלל 10 דקות. בזמן הזה אפשר להכין את בד/חיתול לסינון ולהניח אותו במסנן ספגטי וגם לקצוץ את התבלינים דק.

  

עכשיו כשהאש כבויה מתחילים לערבב בכף את החלב החם תוך כדי מזיגה של החומץ. תוך כמה שניות תתרחש הפרדה בין הגבן והמים. כשכל החומץ נמזג נערבב עוד 10 שניות ונניח לגבן לצוף בזמן שניגש לשלב הבא.



נשפוך את תכולת הסיר אל המסנן עם הבד לאט לאט ובזהירות! כעת יוותר במסננת הגבן עם מעט מים (חשוב להשאיר קצת). נעביר לכלי ערבוב שם נפזר את המלח ומי שאוהב תבלינים זה הזמן להוסיף אותם.


כשסיימנו לערבב נחזיר את הגבינה אל בד הסינון ונתלה מעל כיור למשך 2 דקות להוצאת המים ולקירור (זמן לשטוף כלים). ברגע שהטפטוף מפסיק מגיע החלק המעניין. כדי שתייווצר גבינה קשה שניתן לחתוך צריך לסחוט את הבד היטב. להחזיק אותו כך כמה דקות והגבינה תתקשה ותקבל צורה.


אך ניתן להשאיר את הגבינה במרקם יותר מעודן, לתת סחיטה קלה ולהעביר לכלי אחסון. בצורה הזאת הגבינה, ברגע שתתקרר הרבה יותר רכה, נוחה למריחה או כתוספת לסלט ירוק. 

יותר מחצי קילו גבינה נוצרת מ4 ליטר חלב. היא נשמרת בקירור למשך 10 ימים לפחות אם שומרים על ניקיון הידיים בעבודה והיא עולה בחישוב פשוט כ17 שקלים. 

אה והטעם שלה טוב יותר מכל גבינה שתמצאו בחנות. אז 20 דקות במטבח כדי להשיג בריאות ואיכות וגם זמן פנאי כייפי!




בתאבון!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה